سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنگ در پیمانهاى کسانى در آرید که چشم وفا از ایشان دارید . [نهج البلاغه]
معراج دل
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فاطمه(س) حجّت خدا بر حُجَجِ خداست!

عبادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام یک عبادت نمونه است . حسن بصرى که یکى از عباد و زهاد دنیاى اسلام است درباره فاطمه زهرا علیهاالسلام مى گوید: به قدرى دختر پیغمبر صلى الله علیه و آله عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که تورمت قدماها پاهاى آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت ورم کرد.

- نورى از خانه برخى از روایات نشان مى دهند که گاهى مردم مدینه در حین عبور نیمه شب از در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام نورى از خانه او متجلى و ساطع مى دیدند، از پیامبر صلى الله علیه و آله علت را مى پرسیدند و فاطمه علیهاالسلام را در محراب عبادت مى یافتند و هم رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: به هنگامى که فاطمه علیهاالسلام در محراب عبادت است ، هزاران فرشته بر او درود مى فرستند و او را سیده زنان عالم خطاب مى کنند...او اهل سجده هاى طولانى و قیام و رکوع طولانى بود و خداى را با تمام وجودش عبادت مى کرد

- عبادت و آبادى درون حضرت فاطمه علیهاالسلام آن بنده پاک و خالص خداوند است که سعى دارد حرکت خود را در سیر کمالى و در مسیر بى نهایت طلبى قرار دهد و آن انسان فهمیده اى است که در سایه اخلاص و رهائى از ثقل ها و پاى بندى ها به مقام ان الى ربک الرجعى مى رسد و آماده پذیرش خطاب یا ایتها النفس المطمئنة و براى رجوع به خدا راضیه و مرضیه مى شود.فاطمه علیهاالسلام به آن درجه از ادراک مى رسد که در مى یابد اساس ‍آبادانى درون ، ایمان به خداست و حاصل آن رهائى از بندها و اسارت ها، وابستگى به خداى حى ازلى و سرمدى است و مهم این است که ایمان او از سنخ ادراک است و مورد خطاب اعبد الله کانک تراه و ان کنت لا تراه فانه یراک . چنین ایمانى است که براى او امنیت پدید مى آورد و او را راضى به قضا و قدر الهى مى سازد. به گفته علامه طباطبائى مرحوم آدمى در حقیقت خود را در قبول امر مقبول در امنیت مى بیند و قلبش به آن تسکین و آرامش مى یابد. انسان که در آرامش و امنیت باشد مى تواند نیکو بیندیشد، نیکو تصمیم بگیرد و درست عمل کند و این یکى از رموز عدم اضطراب فاطمه علیهاالسلام در برابر کشاکش زندگى است .

- بندگى خداوند در حدیث آمده که : پیامبر صلى الله علیه و آله از حضرت على علیه السلام پرسید : همسرت را چگونه یافتى ؟ پاسخ داد: او بهترین یاور من بر اطاعت خداوند است . و از فاطمه علیهاالسلام درباره على علیه السلام پرسید، گفت : بهترین شوهر است.

- جواب سوال نماز زنى خدمت حضرت زهرا علیهاالسلام رسید و عرض کرد: مادر پیر و ناتوانى دارم که در نماز بسیار اشتباه مى کند، مرا فرستاده تا از شما بپرسم که چگونه نماز بخواند.آن حضرت فرمود: هر چه مى خواهى بپرس !آن زن سوالات خود را مطرح کرد تا به ده سوال رسید و حضرت زهرا علیهاالسلام با روى گشاده جواب داد. زن از زیادى پرسش خود شرمنده شده ، گفت : شما را بیش از این زحمت نمى دهم .حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمود: باز هم بپرس . آن گاه براى تقویت روحیه وى چنین فرمود: اگر به کسى کارى واگذار کنند، براى مثال از او بخواهند که بار سنگینى را به ارتفاع بلندى حمل کند و در برابر این کار صد هزار دینار به او جایزه بدهند آیا او با توجه به آن پاداش احساس خستگى مى کند؟زن جواب داد: نه .آن حضرت فرمود: من در مقابل هر پرسشى که جواب مى گویم از خدا پاداشى به مراتب بیشتر دریافت مى کنم و هرگز ملول و خسته نمى شوم . از رسول خدا صلى الله علیه و آله شنیدم که روز قیامت دانشمندان اسلام در برابر خدا حاضر مى شوند و به اندازه علم و تلاش و کوشش که در راه آموزش و هدایت مردم داشته اند از خداى خود پاداش مى گیرند.

- مس اسم زهرا(س ) با وضو کسى که وضو ندارد، حرام است اسم خداوند متعال را به هر زبانى که نوشته باشد مس نماید. و همچنین است بنابراحتیاط واجب اسم مبارک پیغمبر و امام و حضرت زهرا علیهاالسلام .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پدرام ( دوشنبه 86/5/22 :: ساعت 11:7 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پاورقی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 3845
» درباره من

معراج دل

» آرشیو مطالب
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب